jueves, 10 de abril de 2008

Comentari del Reial Decret d’ensenyances mínimes per al segon cicle de l’Educació Infantil.

Després de fer l’anàlisi dels capítols 1, 2, 4 i 5, i de fer els comentaris en les dues entrades anteriors, creem que està més que clara la necessitat d’introduir l’ús de les TIC a l’Escola des de les primeres edats, però aquesta clara necessitat ha de tenir constància en documents legals com el PCC i per a que això es duga a terme ha de rebre un gran recolzament per part dels organismes governamentals, encarregats, mitjançant les lleis, de regular tot allò que comporta el nostre sistema educatiu (continguts...).

Al analitzar el Reial Decret 1630/2006, del 29 de Desembre veiem que les tecnologies de la informació i comunicació estan presents en totes les àrees del currículum del segon cicle d’Educació Infantil, els continguts dels quals s’estableixen al voltant de tres àrees curriculars:

L’àrea de Coneixement d’un mateix i Autonomia personal: on destaquem el llenguatge audiovisual, com element bàsic per a la relació amb els altres i com a eina per desenvolupar la competència social.

L’àrea de Coneixement de l’entorn: on es destaquen les Noves Tecnologies com a element de l’entorn proper que envolta als xiquets, cosa que contribueix a que aquestos s’interessen pel seu ús i coneixement, així com per intentar identificar el seu paper i funcionalitat en la vida.

L’àrea de Comunicació i representació: on trobem major presència de les Noves Tecnologies. Com ja hem deixat evidenciat a través de les nostres intervencions anteriors, el llenguatge audiovisual i les tecnologies de la comunicació i de la informació són part fonamental en la formació personal, social i acadèmica dels xiquets de la societat actual. No podem evitar la seua presència des de menuts ja que hi són al carrer, a casa, al cinema..., per això en aquesta àrea es fa referència a la iniciació en l’ús que els xiquets dels segon cicle d’Infantil han de fer de les eines tecnològiques com a elements de comunicació, han d’interpretar missatges, relats i textos a través del llenguatge audiovisual, s’han d’apropar a produccions audiovisuals i aprendre a fer valoracions crítiques sobre els seus continguts, han d’intentar fer una distinció progressiva entre la realitat i la representació audiovisual, així com prendre consciència de la necessitat d’un ús moderat dels mitjans audiovisuals i de les Noves Tecnologies de la informació i comunicació.

Al Consell de la Comunitat Valenciana existeix una concreció d’aquest mateix Reial Decret, el Decret 38/ 2008, del 28 de Març, on també s’estableix el currículum del segon cicle de l’Educació Infantil però concretament d’aquesta comunitat.

Per tant, si tenim en compte tot el treball que es fa al currículum amb les tecnologies de la comunicació i de la informació, evidenciarem al respecte, la necessitat de fer un ús apropiat i educatiu d’aquestes, així com la necessitat d’una formació bàsica,competent i constant per part del professorat, que mai ha d’oblidar que les Noves Tecnologies són una eina de treball i comunicació actual i futura d’ells i dels seus alumnes.

No hay comentarios:

sitios de ensueño

sitios de ensueño
granada